Retourneren

Je hebt altijd het recht om binnen een termijn van 14 dagen (zichttermijn) zonder opgave van redenen de koop te herroepen. Gedurende deze termijn mag je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij mag je het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden hebt besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel hebt ontvangen. In geval van diensten verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.

Om gebruik te maken van jouw herroepingsrecht verzoeken wij je het product aan te melden voor retourzending door middel van contact met de klantenservice. Als je van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij je direct per e-mail een ontvangstbevestiging sturen. Binnen uiterlijk 14 dagen na de retourmelding dien je de producten terug te sturen.

Terugbetaling
In geval van een herroeping ontvang je alle betalingen, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht terug. Uiteraard ontvang je het bedrag enkel terug wanneer wij de producten retour hebben ontvangen.

U draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal € 7.25 zullen bedragen.

Uitsluiting herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:

  • producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de koper, of die duidelijk vooreen specifieke persoon bestemd zijn;
  • producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • producten die snel kunnen bederven of verouderen;
  • producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop ondernemer geen invloed heeft;
  • voor losse kranten en tijdschriften;
  • voor audio-en video opnamen en computersoftware waarvan de koper de verzegeling heeft verbroken;
  • voor verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • voor diensten en digitale inhoud anders dan op een materiële drager betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens
    een bepaalde periode, waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de koper is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken en voor diensten betreffende weddenschappen en loterijen.

De bedenktijd voor tweedehands artikelen kan afwijken. Indien dit het geval is, dan is dit bij het betreffende product aangegeven

Retourneren, garantie en defecten

Wij staan achter onze producten en klanten! Voldoet een product of levering niet aan uw verwachting of is er een defect opgetreden; je kunt het altijd retourneren. Wij garanderen dat de te leveren artikelen voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan gesteld kunnen worden en dat deze vrij zijn van welke gebreken ook. Wij streven ernaar zo snel mogelijk te reageren. Wanneer het om het vervangen van een product gaat, lukt het ons meestal om dit binnen enkele dagen te realiseren. Het enige wat je hiervoor moet doen is het melden van een retour door contact met ons op te nemen via het contactformulier.

Garantie
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product.

Melden van een retour
U kunt dit doen door contact op te nemen met onze klantenservice

Kosten van retourneren en risico retourzending
De verzendkosten en het risico van verzending van jouw adres naar onze vestiging is voor rekening van de klant. In geval van garantie of transportschade of foute van ons, maken wij een retourlabel aan, die jij vervolgens ontvangt via de mail, het pakket kan dan kosteloos bij Post.nl ingeleverd worden.

Aanspraak maken op garantie

In de volgende gevallen kan je aanspraak maken op garantie en een product retourneren:

  1. Defect binnen 14 dagen (Dead On Arrival)
  2. Defect binnen garantie na 14 dagen, maar binnen de garantietermijn van het product
  3. Defect buiten garantie
  4. Verkeerd geleverd, dus een foute levering van Cadeautje van Meij
  5. Retourneren op basis van de Wet Kopen op Afstand.

Voorwaarden retourneren
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen ten aanzien van de zending:

  • Het product moet degelijk verpakt zijn (zo mogelijk in de originele verpakking) met een omdoos.
  • Het product mag niet beschadigd zijn.
  • Het product moet volledig met alle accessoires, kabels, boekjes, etc. ingeleverd worden.
  • Plak geen stickers, plakband of etiketten op de originele doos en schrijf niet op de verpakking.
  • Stuur de producten altijd gefrankeerd en verhoogd aansprakelijk naar ons.
  • Ongefrankeerde pakketten of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons geaccepteerd.

Terugbetaling
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen voor de terugstorttermijnen nadat wij jouw product weer in ontvangst hebben genomen:

  • Achteraf betalen: binnen 7 werkdagen, indien je nog niet hebt betaald vervalt de betalingsverplichting
  • iDEAL: binnen 7 werkdagen
  • Vooruit betalen: binnen 7 werkdagen

Vragen?
Wanneer je nog vragen hebt over het retourneren, dan kan je altijd contact met mij opnemen.

Winkelwagen
Chat openen
Hallo
Kunnen we je helpen of wil je graag via Whatsapp bestellen?